maandag 28 juli 2014

WAMMES 13 AUGUSTUS 2006 - 28 JULI 2013

Vandaag neem ik ZIJ/HAAR even het woord!! Een blog met een lach en een traan waar het wel en wee van de dames en het puppengrut Van het Twickelbos wordt beschreven.
Ik wil vandaag even stilstaan bij het verlies van onze Wammes, van wie wij een jaar geleden veel te vroeg afscheid hebben moeten nemen.

Hoe het begon.....
Als pup in de auto op weg naar je nieuwe huis in Strijen, wat waren we blij met je!!!
De eerste jachttraining als pup van 10 weken bij Kees en Marleen Zwartbol. We hebben daar samen veel plezier gehad. Je ging het steeds beter doen (en ik ook). Maar je bleef een Drent in hart en nieren.


En zo werd je groter en groter en kreeg je steeds meer behang (haren aan staart, poten enz.)
Helaas had je ook entropion en moest je daarvoor een aantal malen worden geopereerd.
En om je af te leiden van de jeuk die de hechtingen veroorzaakte, vulden we je Kong met iets lekkers.

Het was natuurlijk niet de bedoeling dat je de schoenen van Michael apporteerde, maar ach.....




 Genieten deden we volop van de wandelingen die we samen maakten.

Maar water was niet jouw ding!!!!

Wammes
Weet niet goed hoe ik het moet zeggen
Hoe ik moet vertellen dat ik je mis
Maar wil het toch proberen
Mis je hoofd op mijn knie
Mis hoe je vlak langs mijn benen liep
Mis je "lachende" gezicht
Mis je rare streken, je blaffen in de tuin
Mis de wandelingen door het bos en het zien van 
het puntje van je staart als je door de maisvelden liep.
Mis de trainingen samen.
Mis het knuffelen op de bank.
Mis jouw geur en wat zou ik het er voor over hebben
je nog 1x te zien, je nog 1x vast te houden.
Een jaar geleden, maar jij wordt hier in het
Twickelbos nooit vergeten, gekke lieve Drent.

En dan geef ik nu zoals het hoort hier in het Twickelbos, het woord aan de dames.

Linde spreekt
Toen ik mijn intrede in het Twickelbos deed waren JIJ en Twickel er al. JIJ en ik speelden wat af, samen op de grond.


Toen ik wat ouder werd, kreeg ik door hoe ik jouw eten (JIJ at ook zoooo langzaam) prima op kon peuzelen, kon net in je bak komen als ik mijn poten op het randje neerzette.


ZIJ en JIJ waren daar niet zo blij mee.
Toen ik wat groter werd, dacht ik dat ik jou wel even kon vertellen dat ik de dienst hier uitmaakte. JIJ keek me aan en liet me in die waan, bij jou kon ik een potje breken.
En als er iets te waken was deed ik vrolijk me je mee.
Het gaat je goed daar grote vriend, over de regenboog.
Je vriendinnetje Linde

Nymphe spreekt
Hé Wammes, ik heb altijd groot respect voor jou gehad, vond je erg spannend en lief. Ik probeerde weleens lekker dicht tegen je aan te kruipen en soms vond jij dat goed,
"Ruzie" heb ik nooit met jou gehad, je was me veel te groot. Nee, als het er op aankwam en ik jou zag aanstormen ging ik gewoon lekker op mijn rug liggen en alles was ok.
Dag lieve Wammie!!!!
Groetjes van Nimpie (Nymphe)

Flora, Delphi en Dinkel spreken
O lieve grote vriend, JIJ was als enige erbij toen wij geboren werd, onze moeders vonden dat goed. En o, wat vond JIJ ons eng. Als we met onze broers en zusjes in de kamer liepen sprong je in het begin op de bank.
Maar later kwam je er gewoon bij liggen.
En als we geluk hadden mochten we even aan je oren hangen. Je deed altijd heel voorzichtig.
Als we in ons buitenappartement zaten kwam je altijd even bij ons kijken of hield JIJ de wacht.

Wij Flora, Delphi en Dinkel missen je grote vriend

DAG LIEVE WAMMES!!!!! 







1 opmerking:

  1. wat een prachtig overzicht van jullie wammes
    ik weet wat er in jullie omgaat vreselijk gemis je verwoorde het al zo mooi
    maar wat een prachtig leven heeft deze wammes gehad

    heel veel sterkte blijven hele mooie herrinerringen

    BeantwoordenVerwijderen